Càndida Pérez Martínez

Càndida Pérez Martínez, una relació que em ve de lluny.

Tota la vida he cantat, amb el meu pare, al cotxe amb la tieta Consol i el tiet Jaume. La música que escoltàvem i cantàvem, era molt variada i eclèctica i així he sortit jo.
Als 16, en plena adolescència escoltava el Setge Jutges, tots els discs que hi havia per casa. No sé en quin moment la tieta em va deixar un disc que es deia: El cuplet a Barcelona, cantat per la Núria Feliu. Me les sé totes i cada una. Aquell disc es devia gastar i tot de tantes vegades que el vaig arribar a sentir.
Jo no ho sabia, però darrera aquests cuplets, hi havia la Càndida Pérez Martínez. Aquí en vull fer una breu memòria, ja que de dones famoses no anem gaire ben servits.
Aquí trobareu la una web de dedicada a ella i molta informació.

Us deixo amb un video de les de Calaix, que en fan una versió magnífica de la cançó caramelles.


Programa de Tv3 on s'explica que són els cuplets i la Càndida Pérez Martínez.

Comentaris

Se t'ha d'agrair aquesta difusió que fas de la Candida. A Olot no hi ha manera que hi hagi un ajuntament que li vulgui dedicar una carrer a ella. A Barcelona té dedicats uns jardins a la Barriada de Sant Antoni.

Josep Maria Canals Ferrarons. Biòigraf de Càndida Pérez i promotor de la seva reivindicació.