Bateig del pandero i coincidències

Avui hem batejat el pandero pintat per en Carolino. Si ho heu llegit bé, en Carolino (Josep Casadevall) de Folgueroles, a part de ser un glosador, també és dibuixant i pintor.
És el pandero que vam fer amb el taller organizat pels Oidà conjuntament amb en Guillem Ballaz que ens va fer de tallerista. Aquí podeu veure l'article on ho explicàvam.

Els panderos antics, tenien pintada una mare de Déu del Roser. Quan vam parlar amb en Carolino,  vam acordar que em pintaria alguna cosa que em respresentes i de seguida vaig pensar que havia de ser alguna cosa de Manlleu. Vaig pensar amb el Serpent de Manlleu i el meu poble. En Carolino n'ha fet aquesta composició tant bonica que veieu a la foto.

El bateig l'hem fet a la Terrassa del Boira Baixa d'aquí Manlleu, el dia que teniem programat les cançons de pandero. Hem cantat i hem sopat coses quadrades.


En sóc una enamorada de les cançons de pandero i intento escampar-les per tot arreu. Aquí podeu veure la meva primera cantada sola de pandero https://oidamanlleu.blogspot.com/search/label/pandero, a la presentació del llibre de'n Josep Pedrals

A sobre el mateix 26 de juliol però del 2017 vaig construir el meu primer pandero també amb en Guillem Ballaz, aquest cop a l'Ebre, al Jotacampus.
Us deixo l'enllaç al Facebook on hi ha més fotos (clica a la foto)


Per més INRI, el 26 de juliol de 2014, vam iniciar les populars corrandes del Lluçanès... també dites les gallines. En un taller que vam fer a Santa Eulàlia.


No són curioses les coincidències?



Comentaris